top-bar
top-bar
Hlavná stránka Aktuality
Aktuality

Namíbia - Kiripotib

Jedna zo zimných destinácií movitejších plachtárov je Južná Afrika. Najčastejšie sa chodieva do samotnej Južnej Afriky alebo Namíbie. Namíbia ako bývalá Nemecká kolónia je prirodzene magnetom pre nemeckých pilotov. Jedno z letísk je samotný Kiripotib. Lietanie je to iste úžasné - lieta sa nad úplnou pustatinou bez života ,  vo výškach bežne aj 4000 m. Ale viac ako všetky slová môže toto sprostredkovať pekný film. Užite si teda 1200 km prelet na krásnom HD  videu.
 

Deje sa niečo?

Prišla zima a s tým aj bezletové obdobie :-(.
Niektorí jednotlivci u nás prezbrojili na inú techniku. Ivan s Janom dotiahli na jeseň PIK-20 a nevedia sa dočkať do jari. Na ceste je zmena aj motorovom odbore.

A čo sa deje aktuálne vo svete? Austrália vyzerá tohto roku úplne out. Zlé počasie "dusí" dlhé prelety a zdá sa, že zatiaľ sa lepšie darí v Južnej Afrike.
Kolegovia z Čiech vyrazili pre zmenu do Južnej Ameriky s DuoDiscusom lietať dlhé a rýchle vlnové prelety. A tu je konečne jeden pený výkon na OLC.
 

Air Symposium 2010 - Prievidza

V sobotu sa uskutočnilo už celkovo piate airsympózium pre plachtársku verejnosť v Prievidzi. Sympózium už naberá na tradícii a má celkom stabilnú učasť. Tohto roku bolo v znamení nezvyčajne dobrého počasia a masívneho predstavovania dvojsedadlovej techniky. Skoro všetci relevantní hráči v tomto biznise si konečne začali všímať aj Slovensko a prišli predstaviť svoju techniku. Ako najviac použiteľná prednáška na lietanie bola od Petra Krejčířika o skúsenostiach v kopcoch.
Na záver nám vyčerpávajúco Jozef Šnirc vysvetlil ako udržiavať v poriadku leteckú techniku v zmysle posledných legislatívnych zmien. V podstate z toho vyplynulo, že najlepším spôsobom ako neporušovať súčasné nariadenia o zachovaní letovej spôsobilosti je žiadnu leteckú techniku nevlastniť.

P.S. Večer v bare sme riešili dilemu o najkrajšom predstavenom vetroni - vyhral to s prevahou ARCUS.
 

Upratanie Blaníkov

Včera sme boli okolnosťami nútení predčasne uložiť naše Blaníky na zimný spánok...neprajníci by mohli povedať že na trvalý. Situácia, ktorá sa začala postupne odvíjať od júnovej havárie L-13 v Rakúsku bola sprevádzaná až niekedy zmätočne vydávanými AD od EASA. V nich sa najprv začali objavovať „zaujímavé“ hraničné hodnoty pre vyhodnotenie letuschopnosti: ako percentuálny pomer letu vo dvojom alebo akrobacie. Pravdepodobne následne nedošlo k dohode medzi výrobcom a EASA a 5. septembra EASA Blaníky definitívne uzemnila.

Zostáva nám teda pozorovať, ako sa situácia s udržaním letuschopnosti L-13 vyvinie počas tejto zimy. Blaníky by nám totiž chýbali a vízia hromadného prechodu na laminátové dvojsedadlovky je viac ako nereálna už len z jedného dôvodu...
 

Bulletin L13/109a

Tak ako všetkých užívateľov Blaníkov L-13 dostihla aj nás povinnosť urýchlene aplikovať tento Bulletin. Po pár neprespaných nociach nad historickými denníkmi sme vyprodukovali aktuálne spektrá a sumarizačné tabuľky. Nasledovala povinnosť pristaviť Blaníka v rozobratom stave technikovi na vizuálnu kontrolu určených častí. U nás nastala aj taká pitoreskná situácia, že sme prehliadali L-13ku, ktorá sa akurát vrátila z Kunovíc po B prehliadke a predĺžení životnosti ešte s nulovým náletom a aktuálne nezmeneným spektrom. Našťastie všetko dopadlo OK. Osobne nám prospelo aj to, že posledné roky veľmi málo školíme a na navijáky sme už dávno zabudli.
  • 3816-l13-109a

 
 
 


Stránka 8 z 13