top-bar
top-bar
Hlavná stránka
Vitajte na stránkach Aeroklubu Banská Bystrica

Deje sa niečo?

E-mail Tlačiť PDF
Prišla zima a s tým aj bezletové obdobie :-(.
Niektorí jednotlivci u nás prezbrojili na inú techniku. Ivan s Janom dotiahli na jeseň PIK-20 a nevedia sa dočkať do jari. Na ceste je zmena aj motorovom odbore.

A čo sa deje aktuálne vo svete? Austrália vyzerá tohto roku úplne out. Zlé počasie "dusí" dlhé prelety a zdá sa, že zatiaľ sa lepšie darí v Južnej Afrike.
Kolegovia z Čiech vyrazili pre zmenu do Južnej Ameriky s DuoDiscusom lietať dlhé a rýchle vlnové prelety. A tu je konečne jeden pený výkon na OLC.
Posledná úprava Sobota, 19 Február 2011 09:15
 

Air Symposium 2010 - Prievidza

E-mail Tlačiť PDF
V sobotu sa uskutočnilo už celkovo piate airsympózium pre plachtársku verejnosť v Prievidzi. Sympózium už naberá na tradícii a má celkom stabilnú učasť. Tohto roku bolo v znamení nezvyčajne dobrého počasia a masívneho predstavovania dvojsedadlovej techniky. Skoro všetci relevantní hráči v tomto biznise si konečne začali všímať aj Slovensko a prišli predstaviť svoju techniku. Ako najviac použiteľná prednáška na lietanie bola od Petra Krejčířika o skúsenostiach v kopcoch.
Na záver nám vyčerpávajúco Jozef Šnirc vysvetlil ako udržiavať v poriadku leteckú techniku v zmysle posledných legislatívnych zmien. V podstate z toho vyplynulo, že najlepším spôsobom ako neporušovať súčasné nariadenia o zachovaní letovej spôsobilosti je žiadnu leteckú techniku nevlastniť.

P.S. Večer v bare sme riešili dilemu o najkrajšom predstavenom vetroni - vyhral to s prevahou ARCUS.
Posledná úprava Sobota, 19 Február 2011 09:15
 

Upratanie Blaníkov

E-mail Tlačiť PDF
Včera sme boli okolnosťami nútení predčasne uložiť naše Blaníky na zimný spánok...neprajníci by mohli povedať že na trvalý. Situácia, ktorá sa začala postupne odvíjať od júnovej havárie L-13 v Rakúsku bola sprevádzaná až niekedy zmätočne vydávanými AD od EASA. V nich sa najprv začali objavovať „zaujímavé“ hraničné hodnoty pre vyhodnotenie letuschopnosti: ako percentuálny pomer letu vo dvojom alebo akrobacie. Pravdepodobne následne nedošlo k dohode medzi výrobcom a EASA a 5. septembra EASA Blaníky definitívne uzemnila.

Zostáva nám teda pozorovať, ako sa situácia s udržaním letuschopnosti L-13 vyvinie počas tejto zimy. Blaníky by nám totiž chýbali a vízia hromadného prechodu na laminátové dvojsedadlovky je viac ako nereálna už len z jedného dôvodu...
Posledná úprava Sobota, 19 Február 2011 09:16
 

Bulletin L13/109a

E-mail Tlačiť PDF
Tak ako všetkých užívateľov Blaníkov L-13 dostihla aj nás povinnosť urýchlene aplikovať tento Bulletin. Po pár neprespaných nociach nad historickými denníkmi sme vyprodukovali aktuálne spektrá a sumarizačné tabuľky. Nasledovala povinnosť pristaviť Blaníka v rozobratom stave technikovi na vizuálnu kontrolu určených častí. U nás nastala aj taká pitoreskná situácia, že sme prehliadali L-13ku, ktorá sa akurát vrátila z Kunovíc po B prehliadke a predĺžení životnosti ešte s nulovým náletom a aktuálne nezmeneným spektrom. Našťastie všetko dopadlo OK. Osobne nám prospelo aj to, že posledné roky veľmi málo školíme a na navijáky sme už dávno zabudli.
  • 3816-l13-109a

 
 
Posledná úprava Sobota, 19 Február 2011 09:16
 

EUROGLIDE 2010

E-mail Tlačiť PDF
Ako je vidno Lukáš Benedikt (ZAK Senica) nedokáže ani na chvíľu potlačiť chuť na lietanie a vyrazil so svojim exotickým TAURUSOM na putovný cirkus pod názvom EUROGLIDE 2010. V tíme ho zabezpečujú Marek (AKTT) a Julo (AKRU). Marek dáva o sebe vedieť a posiela celkom slušné reporty (skoro ako Hrnčírikove) na Holíčskej stránke.
Posielame im pozdravy aj z nášho AK a držíme palce. Viac na http://www.euroglide.nl.
Posledná úprava Utorok, 26 Apríl 2011 14:08
 


Stránka 5 z 8