top-bar
top-bar
Hlavná stránka
Vitajte na stránkach Aeroklubu Banská Bystrica

Rozlúčka s vlečnou LLR

E-mail Tlačiť PDF

OM-LLRV sobotu 23.apríla sme sa rozlúčili s našou "dvestopäťkou" LLR. Bola predaná do Aeroklubu Kralupy nad Vltavou s letiskom v Sazenej. V tomto momente treba povedať pravdu , že to bolo posledné motorové lietadlo v našom aeroklube. Rozhodnutie zrelo dlho a bolo podporené väčšinou našich členov koncom minulého roku. Hlavným dôvodom bol neúmerný nárast nákladov na údržbu a udržanie letuschopnosti tohto lietadla.

Posledná úprava Sobota, 30 Apríl 2011 21:23 Čítať celý článok...
 

Namíbia - Kiripotib

E-mail Tlačiť PDF
Jedna zo zimných destinácií movitejších plachtárov je Južná Afrika. Najčastejšie sa chodieva do samotnej Južnej Afriky alebo Namíbie. Namíbia ako bývalá Nemecká kolónia je prirodzene magnetom pre nemeckých pilotov. Jedno z letísk je samotný Kiripotib. Lietanie je to iste úžasné - lieta sa nad úplnou pustatinou bez života ,  vo výškach bežne aj 4000 m. Ale viac ako všetky slová môže toto sprostredkovať pekný film. Užite si teda 1200 km prelet na krásnom HD  videu.
Posledná úprava Utorok, 26 Apríl 2011 14:31
 

Deje sa niečo?

E-mail Tlačiť PDF
Prišla zima a s tým aj bezletové obdobie :-(.
Niektorí jednotlivci u nás prezbrojili na inú techniku. Ivan s Janom dotiahli na jeseň PIK-20 a nevedia sa dočkať do jari. Na ceste je zmena aj motorovom odbore.

A čo sa deje aktuálne vo svete? Austrália vyzerá tohto roku úplne out. Zlé počasie "dusí" dlhé prelety a zdá sa, že zatiaľ sa lepšie darí v Južnej Afrike.
Kolegovia z Čiech vyrazili pre zmenu do Južnej Ameriky s DuoDiscusom lietať dlhé a rýchle vlnové prelety. A tu je konečne jeden pený výkon na OLC.
Posledná úprava Sobota, 19 Február 2011 09:15
 

Air Symposium 2010 - Prievidza

E-mail Tlačiť PDF
V sobotu sa uskutočnilo už celkovo piate airsympózium pre plachtársku verejnosť v Prievidzi. Sympózium už naberá na tradícii a má celkom stabilnú učasť. Tohto roku bolo v znamení nezvyčajne dobrého počasia a masívneho predstavovania dvojsedadlovej techniky. Skoro všetci relevantní hráči v tomto biznise si konečne začali všímať aj Slovensko a prišli predstaviť svoju techniku. Ako najviac použiteľná prednáška na lietanie bola od Petra Krejčířika o skúsenostiach v kopcoch.
Na záver nám vyčerpávajúco Jozef Šnirc vysvetlil ako udržiavať v poriadku leteckú techniku v zmysle posledných legislatívnych zmien. V podstate z toho vyplynulo, že najlepším spôsobom ako neporušovať súčasné nariadenia o zachovaní letovej spôsobilosti je žiadnu leteckú techniku nevlastniť.

P.S. Večer v bare sme riešili dilemu o najkrajšom predstavenom vetroni - vyhral to s prevahou ARCUS.
Posledná úprava Sobota, 19 Február 2011 09:15
 

Upratanie Blaníkov

E-mail Tlačiť PDF
Včera sme boli okolnosťami nútení predčasne uložiť naše Blaníky na zimný spánok...neprajníci by mohli povedať že na trvalý. Situácia, ktorá sa začala postupne odvíjať od júnovej havárie L-13 v Rakúsku bola sprevádzaná až niekedy zmätočne vydávanými AD od EASA. V nich sa najprv začali objavovať „zaujímavé“ hraničné hodnoty pre vyhodnotenie letuschopnosti: ako percentuálny pomer letu vo dvojom alebo akrobacie. Pravdepodobne následne nedošlo k dohode medzi výrobcom a EASA a 5. septembra EASA Blaníky definitívne uzemnila.

Zostáva nám teda pozorovať, ako sa situácia s udržaním letuschopnosti L-13 vyvinie počas tejto zimy. Blaníky by nám totiž chýbali a vízia hromadného prechodu na laminátové dvojsedadlovky je viac ako nereálna už len z jedného dôvodu...
Posledná úprava Sobota, 19 Február 2011 09:16
 


Stránka 5 z 8