top-bar
top-bar
Hlavná stránka Aktuality
Aktuality

OK-LLR

Naša bývalá OM-LLR

 

Aeroklub BB 2012

Video od Andyho Cígera zo života na letisku v roku 2012 ...ale aj trocha histórie. Ľudia aj pekné momenty.

 

 

 

Astir CS 77

Od dnešného dňa máme v našom letovom parku nové bejby. Stal sa ním klubový laminát ASTIR CS 77. Pre zorientovanie medzi Astirmi - je to ten s nabrúseným špicom. Jeho volací znak bude asi dosť zaujímavý: "Dvojitá Whisky " a smerovka sa už teraz bez nejakého retrofitu podobá na náš zaužívaný erb B. Bystrice. Po rozbalení je jasné, že jeho majiteľ sa k nemu choval slušne a pekne si ho maznal.

Želáme mu aby sa mu u nás páčilo.. a čoskoro mu ukážeme naše kopce.

 

  • 20120714 pui  154
  • obrzok 002
  • obrzok 004
  • obrzok 005
  • obrzok 006
  • obrzok 008

 

 

 

Gulas Rally 2012

Jedno pristátie z tohtoročnej  Gulas Rally 2012:

 

 

Ako "ne"narušiť zakázaný priestor

Počas tohto ročníka MAM som mal skúsenosť ako sa dá "snadno a rychle" narušiť zakázaný priestor - v mojom prípade LZR 51 Mochovce. Dá sa povedať, že posledné roky som si už vedel kontrolovať svoju činnosť aby som nenarušil strop prestúpaním G hladiny alebo stranové narušenie vstupu do TMA , TSA. No preklesanie do zakázaného priestoru zhora je úplne nová skúsenosť. Najdôležitejšie je vedieť, že pokiaľ Vám na vetroni trajektória prechodu cez LZR nejako nebude vychádzať tak nie je možnosť opravy... na rozdiel od kolegov s motorovými lietadlami. Nič kniplom nedotiahnete a aj tak priestor narušíte.

  • Dobre si skontrolujte ako máte nastavený výškomer
  • Na PNA/PDA si môžete si urobiť aj korekciu na aktuálny denný tlak
  • Ak ste si nie istí leťte radšej s rezervou podľa hodnoty loggra - ten je pri vyhodnotení letu rozhodujúci
  • Pred vstupom do LZR radšej dobrať vyššiu rezervu - zhodou okolností sú tam väčšie klesáky ako mimo

 

Dúfam, že svojou činnosťou som nenarušil jadrovú bezpečnosť našej mladej republiky.....MEA CULPA

MM z BB

 


Stránka 8 z 16