Tohto roku sme sa zúčastnili súťaže v bezmotorovom lietaní na letisku v Partizánskom. Vyrazili sme s dvomi vetroňmi. Ja na našej VSO 10 a Radim na Blaníku 3816. Naposledy som bol na MaM ešte v roku 1980 ako pomocník a to už bolo teda riadne dávno. Musím povedať, že už príchod na letisko ma veľmi potešil.
Letisko LZPT sa v poslednom čase zmenilo len k dobrému... Perfektne vykosený trávnik, nachstaný kemp, pekné priestory, množstvo pozemného personálu, dobrá strava a možnosť ubytovania posunuli túto súťaž o pár stupienkov vyššie. Niet divu, že sa sem prihlásilo vyše 40 posádok zo Slovenska aj Čiech.
Letisko LZPT sa v poslednom čase zmenilo len k dobrému... Perfektne vykosený trávnik, nachstaný kemp, pekné priestory, množstvo pozemného personálu, dobrá strava a možnosť ubytovania posunuli túto súťaž o pár stupienkov vyššie. Niet divu, že sa sem prihlásilo vyše 40 posádok zo Slovenska aj Čiech.
Hneď na úvodnom brífingu organizátor rozdelil súťaž na dve triedy: Kombinovanú a Blaniky... tých sa tu zišlo naozaj dosť. V kombinovanej triede bol pekný mix od Orlíka VT-16 až po DuoDiscus XT. Počasie teda nevyšlo ako po iné roky ale uleteli sa aspoň 3 disciplíny v kombinovanej triede. Blaníky uleteli len 2 disciplíny, takže sa nevyhlásil víťaz. V každom prípade aspoň morálny víťaz je Lubo Beluško z Prešova, ktorý z tých dvoch vyhral obidve.
Z troch platných disciplín v kombinovanej som uletel všetky tri . Pripájam aspoň zopár mojich postrehov z týchto disciplín. Podrobnejšie výsledky hľadajte na SoaringSpote.
1. Disciplína : LZPT-Magura-Vráble-LZPT (Kombinovaná)
Trat uletelo 7 posadok. Najviac problemov robil zaverecny cilinder vo Vrabloch. Na záver sa mi podarilo už dost pozde z okruhovej vysky uchytit a dotocit vysku na cinknutie podledneho cylindra spolu s MJ a M8
Trat uletelo 7 posadok. Najviac problemov robil zaverecny cilinder vo Vrabloch. Na záver sa mi podarilo už dost pozde z okruhovej vysky uchytit a dotocit vysku na cinknutie podledneho cylindra spolu s MJ a M8
2. Disciplína : LZPT-D.Skala-D.Stubna-Radar-LZPT(Kombinovaná)
Z mojho pohladu sa mi letelo v pohode. Dobre, ze som neodkladal odlet a vyrazil skor na trat. To pomohlo na zaver sa dostat na Radar – nakolko od zapadu sa zacala zlievat oblacnost a znemoznovalo to opozdilcom pokracovat od Prievidze. Dnes doleteli osmi.
3. Disciplína : LZPT-Klastor p.Zniev.-Surany-LZPT(Kombinovaná)
Pocasie perfektne a ja zbytocne riskujem a robim chybu. Nastastie mi to vydava naspat do LZPT a pristavam na uplne prazdnom letisku. Bleskovo davam druhy start do perfektnych podmienok a ani nie za 15 min valim znovu do pasky. V prvom cilindri som rychlo a na druhom ramene dobieham uz aj nejake nase osy. Na severe som tocil aj s nasim Blanikom KZ v dobrej vyske. Dole pri Nitre vídím uz aj „lídrov“ z LZPT ako sa pekne pospolu vracajú a doberajú na doklz. Nepoznacil som na PDA cas odletu a zacinam mat v poslednom cilindri trochu chaos o mojom case na trati . Zaver je ale paradny – v podstate skoro cely grid postupne hlasi doklz a stretavam od Zoboru na doklze aj prve Blaniky.
Súťaž sa ukončila v sobotu 19.7. večer odovzadím cien v kombinovanej triede:
Súťaž sa ukončila v sobotu 19.7. večer odovzadím cien v kombinovanej triede:
1. Marián Szabó ml.,
2. Róbert Dvonč,
3. Zubák/Vašek (všetko z LZPT)
Je fajn, že aj dnes v komerčnej dobe sa nájdu ľudia, ktrorí obetujú svoj čas... a na rozdiel od minulosti aj nemalé peniaze a venujú sa najkrajšiemu športu na klubovej úrovni v takomto počte.
Chceme poďakovať organizátorom z Partizánskeho za pripravenie peknej súťaže a nášmu Aeroklubu BB za možnosť sa na nej zúčastniť.
Miro Mlynárik + Radim Stoklasa, AKBB
Foto: fotogaléria.
Je fajn, že aj dnes v komerčnej dobe sa nájdu ľudia, ktrorí obetujú svoj čas... a na rozdiel od minulosti aj nemalé peniaze a venujú sa najkrajšiemu športu na klubovej úrovni v takomto počte.
Chceme poďakovať organizátorom z Partizánskeho za pripravenie peknej súťaže a nášmu Aeroklubu BB za možnosť sa na nej zúčastniť.
Miro Mlynárik + Radim Stoklasa, AKBB
Foto: fotogaléria.